Boyner Grup, 2022 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı. Raporda toplumsal etki, çevresel etki, işyerinde demokrasi, inovasyon, değer zinciri ve paydaş katılımı alanlarında yürüttüğü çalışmaları paylaşan Grup, benimsediği Sürdürülebilir İyilik Modeli’ne vurgu yaptı.
Sürdürülebilirlik yönetimi anlayışının temelini şeffaflık, açıklık, hesap verebilirlik ve katılımcılığın oluşturduğuna dikkat çeken Boyner Grup, 2022 raporunu Sürdürülebilir İyilik Modeli başlığı ile yayınladı.
Boyner Grup’un şirketleri ve tüm çalışanlarıyla sürdürülebilir iyilik peşinde olduklarını paylaşan Boyner Grup CFO ve İcra Kurulu Üyesi Özgür Tokgöz Altun, “Tüm iş yapış biçimimizi Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda hayata geçiriyoruz. Sürdürülebilirlik çalışmalarımıza grup şirketlerimiz ve iç ve dış paydaşlarımızı da dahil ediyor, insan kaynakları politikamız ve sosyal sorumluluk projelerimizi buna göre şekillendiriyoruz” dedi.
Toplumsal cinsiyet eşitliği rotasında çalışmaya devam ettik
Boyner Grup’un sürdürülebilirlik çalışmaları arasında toplumsal cinsiyet eşitliğinin önemli bir yer tuttuğunu hatırlatan Altun, “Toplumsal cinsiyet eşitliği bizim için bir demokrasi ve haklar meselesi. Yaklaşımımızı; kendi İK politikalarımızdan başlayan, tedarik zincirimize, kadın girişimciliğe ve toplumun geneline uzanan projelerle destekliyoruz. Türkiye’de kadın girişimciliğinin gelişmesi için KAGİDER iş birliğiyle gerçekleştirilen İyi İşler projemizle ulaştığımız girişimci sayısı 119 oldu. Boyner Büyük Mağazacılık’ın “Seninle Tamam” projesiyle daha önce hiç çalışmamış ya da evlilik, çocuk gibi nedenlerle iş hayatına ara veren kadınlara kendi belirledikleri saatlerde part-time çalışma imkânı sunmaya devam ettik” dedi.
Türkiye’de kadın olma gerçeğine vurgu yaptık
Grup olarak 10 yılı aşkın bir süredir 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde farkındalık kampanyaları hayata geçirdiklerini hatırlatan Özgür Tokgöz Altun, “2022 yılında da cesur yaklaşımımızdan taviz vermedik. 8 Mart’ta hepimizin çok iyi bildiği bir melodi ile kadınların yaşamın her alanında yaşadıkları zorluklara, eşitsizliklere vurgu yapmak istedik. Türkiye’de kadınların yaşadığı acı gerçekleri bir kez daha vurgulamaya odaklandık. Bu gerçeği kabullenmeyerek, hep birlikte sesimizi daha gür çıkartarak ve vazgeçmeyerek değiştirebileceğimizi bir kez daha söylemek istedik” diye konuştu.
Şiddete karşı ‘Biriz Birlikteyiz’ dedik
2022 yılında cinsiyet eşitliği temelli projelerine 2 yeni proje eklediklerini anlatan Altun, “Sabancı Üniversitesi’nin düzenlediği “Ev İçi Şiddete Karşı İş Dünyası” eğitimlerine katılarak başlattığımız ‘Biriz, Birlikteyiz’ projesi ile özel yaşamlarında maruz kalabileceği her türlü şiddete karşı çalışanlarımızın yanında duracağımızı taahhüt ettik, insan kaynakları politikalarımızda köklü iyileştirmeler yaptık” dedi.
Ebeveyn rollerinde cinsiyet eşitliği vurgusunu projelerle destekledik
Boyner Grup’ta ebeveyn olan çalışanlarını kalıplaşmış cinsiyet rollerinden arındırılmış ebeveynlik yaklaşımıyla desteklediklerini anlatan Altun, “Yarınlar Büyüsün projemizle İK politikalarımızda; uzatılmış babalık izni, evlat edinme izni, doğum sonrası anne ve baba için psikolojik destek, diyetisyen hizmeti ve çocuk gelişimi eğitimini kapsayan yeni düzenlemeler yaptık” şeklinde konuştu.
Dünyanın geleceği için hedeflerimize bir adım daha yaklaştık
Boyner Grup’un 2023’e kadar plastik kullanımını 11.5 ton azaltma sözü verdiğini hatırlatan Altun, “Emisyon, karbon salınımı, plastik atıklar, elektrik, doğal gaz ve su tüketimi konularında çalışmalarımız sürüyor. Merkez ofis ve mağazalarımızda “Sıfır Atık” projemiz ve İş Dünyası için Plastik Girişimi üyeliğimiz ile karbon ayak izimizi azaltmayı hedefliyoruz. Diğer taraftan Yeşil Ofis projesi kapsamında, tüketimlerimizi düzenli olarak izliyor, su ve kâğıt tüketimini minimum seviyede tutmaya yönelik çalışıyoruz. Bu kapsamda Ocak 2022 itibarıyla mağazalarımızda plastik poşet kullanımını sonlandırarak müşterilerimize çok kullanımlı poşet sunmaya başladık. Bu poşetlerin satışından elde edilen gelirle de farklı sivil toplum kuruluşlarının çevre ve eğitim projelerine destek olduk” dedi.
BR Mağazacılık ’tan 14 bin metrekarelik Yeşil Çatı
BR Mağazacılık’ın merkez ofisinde elektrik tüketimi dolayısıyla oluşan emisyonlarını 2022 Mayıs ayında GES “Yeşil Çatı” projesi ile sıfırladıklarını anlatan Altun, “İzmir Torbalı’da yer alan BR Mağazacılık genel merkezinin 14 bin metrekarelik çatısında kurulan Güneş Enerjisi Santrali (GES) ile Mayıs 2022’den itibaren 1.7 megavat elektrik üretimi gerçekleştirildi. Bu sayede üretim tesisi, depo ve merkez ofisimizin tüm elektrik ihtiyacını temiz enerji ile karşılamış olduk” açıklamasında bulundu.
Tekstil atıklarını azaltmaya odaklandık, 500 bin ürünü döngüsel ekonomiye kattık
Tekstil atıklarını azaltmak amacıyla Boyner Büyük Mağazacılık’ın Nivogo ile yaptığı iş birliğine değinen Altun, “Çeşitli sebeplerle raftan depoya kaldırılan ve satışa sunulamayan ürünleri proje kapsamında yeniden hayata döndürüyoruz. Döngüsel dönüşüm hareketi Nivogo’nun iş modeli sayesinde tekstil atığı olmaktan kurtulan ve döngüsel ekonomiye kazandırılan ürünleri sürdürülebilir moda anlayışıyla Boyner Outlet mağazalarında ve boyner.com.tr’deki outlet kategorisinde müşterilerimizle buluşturduk. Bu sayede 500 bini aşkın ürünü yenileyerek döngüsel ekonomiye dahil ettik. Yenilenen ürünlerle; 6 milyar litreden fazla su kullanımının ve 9,5 milyon kilogram karbon emisyonunun oluşmasının önüne geçtik” diye konuştu.
6 milyon pet şişe kumaşa dönüştürüldü
Türk kumaşını dünyaya tanıtan marka konumunu koruyan Altınyıldız’ın sürdürülebilir tekstil alanında da öncü olduğuna değinen Altun, “Altınyıldız, 2022 yılında GRS sertifikalı pet şişelerden geri dönüştürülmüş polyester elyafını yün karışımlı dış giyim kumaşına çevirmeye devam etti. Bu çalışma ile 6 milyon pet şişe kumaşa dönüştürüldü. Böylece 155 ton CO2 gazının atmosfere karışması yani başka bir deyişle 360 varil petrolün tüketimiyle açığa çıkan CO2 emisyonu önlendi. Ayrıca, 669 kişinin 1 yıllık içme suyu ve 66 hanenin 1 yıllık elektrik enerjisi ihtiyacına karşılık kaynak tasarrufu sağlandı” dedi.
Boyner Grup, Sürdürülebilirlik Raporu’nu bu yıl dijitale taşıyarak çevreye ve kâğıt tüketimine bir kez daha dikkat çekti.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı